
Prof DR (HC). Ing. Dr. Sc. Mult.Bacharuddin Jusuf Habibie lahir di Pare-Pare, Sulawesi Kidul, dina 25 Juni 1936. Anjeunna anak kaopat ti dalapan anak, pasangan Alwi jeung RA. Tuti Marini Puspowardojo. Habibie, anu nikah ka Hasri Ainun Habibie dina May 12, 1962 ieu dikaruniai dua putra, nyaéta Ilham Akbar sarta Thareq Kemal. Habibie diliwatan budak leutik jeung baraya di Pare-Pare, Sulawesi Kidul. Alam pageuh anut ka prinsip geus nunjukkeun Habibie saprak budak leutik. Habibie, anu reseup numpak kuda jeung maca dipikanyaho pisan calakan lamun masih balajar di sakola dasar, tapi anjeunna tos kaleungitan rama dina 3 September 1950 alatan serangan jantung bari anjeuna solat Isya.
Saparantos ramana pupus, indungna terus ngajual imah sareng kandaraan sareng pindah ka Bandung sareng Habibie, saatos pupus ramana, indungna damel ngabiayaan kahirupan barudak sadayana, utamana Habibie, sabab kahayang pikeun diajar Habibie mangka nalungtik di Lyceum School. Di SMP, manéhna mimiti unggul, utamana dina palajaran élmu pasti. Habibie jadi inohong paporit di sakola-Na.
Asup ITB jeung Study di Jerman
Alatan kecerdasan-Na, sanggeus lulus ti SMA di Bandung dina taun 1954, manéhna asup di ITB (Institut Teknologi Bandung), Teu nepi ka ends aya alatan manéhna meunang beasiswa ti Departemen Atikan sarta Kabudayaan nuluykeun studi di Jerman, sabab dibéré talatah Bung Karno dina pentingna aerospace jeung hiber ka Indonesia mangka manéhna nyokot jurusan Aerospace Engineering jeung pesawat Spésialisasi Konstruksi di Rhein Westfalen Aachen Technische Hochschule (RWTH) Lamun manéhna datang di Jerman, anjeunna ditangtukeun tulus dirantau jeung jadi sukses, bearing dina pikiran usaha indungna anu mayar kuliah jeung hirup sapopoé. Sababaraha taun ti harita, dina taun 1955 di Aachean, 99% siswa Indonésia anu diajar aya dibéré beasiswa full. Ngan manéhna anu ngabogaan paspor héjo atawa swasta ti babaturan lianna. Usum liburan teu libur pikeun manéhna persis kasempetan emas jadi ngeusi ujian jeung earn duit pikeun meuli buku. Sanggeus libur, sagala kagiatan iwal nalungtik kumisan. Kontras jeung babaturan séjén, maranehna; dipake leuwih waktu pakansi usum panas nepi ka tempat gawe, mangtaun pangalaman jeung duit tanpa ujian.
Anjeunna nampa Diploma a Ing, ti Technische Hochschule, Jerman dina taun 1960 jeung honors Cumlaude (Sampurna) kalawan nilai rata-rata 9,5, kalawan gelar rékayasa, manéhna ditandatanganan nepi ka gawé di sungut Sukaraja, industri kareta api Jerman. Dina waktu éta sungut Sukaraja merlukeun gerbong volume badag pikeun transporting barang nu lightweight tapi volume gedé. Sukaraja merlukeun 1000 gerbong. Meunang masalah kawas éta, Habibie usaha panawaran métode konstruksi nyieun jangjang pesawat mana manéhna dilarapkeun ka wagons sarta ahirna hasil.
Sanggeus éta, manéhna saterusna dituluykeun studi-Na pikeun gelar doktor di Technische Hochschule maot Facultaet Fuer Maschinenwesen Aachean mangka Habibie nikah taun 1962 jeung Hasri Ainun Habibie, anu saterusna trafficked ka Jerman, hirupna beuki teuas dina isuk awal Habibie kadang kungsi leumpang gancang ka tempat loba karya perlu nyalametkeun hirupna terus balik peuting jeung nalungtik for jeung kuliah, pamajikanana Ibu Hasri Ainun Habibie geus ngantri nepi di tempat umum pikeun baju cuci cuci nyimpen kabutuhan hirup kulawarga. Taun 1965 Habibie earned Dr. Ingenieur jeung taksiran summa cum laude (pisan sampurna) kalawan nilai average 10 ti Technische Hochschule Fuer maot Facultaet Maschinenwesen Aachean.
Rumus Habibie Factor
Rumus kapanggih ku Habibie disebut "Habibie Factor" sabab bisa ngitung rambatan retakan atawa krack atom random ka pesawat ku kituna manéhna dilandih jadi "Mr. rengat". Dina taun 1967, Professor of ngahargaan (Professor) di Institute of Technology Bandung. ti tempat anu sarua dina 1965. The genius jeung prestasi naon drove Habibie diakuan lembaga internasional diantarana, Gesellschaft fuer Luft und Raumfahrt (Institute of Aeronautics jeung Space) Jerman, The Royal Aeronautical Society, London (UK), The Royal Swédia Akademi Téknik Élmu (Swédia), The Academie Nationale de l'Air et de l'Espace (Perancis) jeung AS Akademi Téknik (USA). Samentara éta bergengsi pangajén kungsi kahontal Habibie antara séjén Edward Warner Award jeung von Karman Award nu ampir sarua jeung Hadiah Nobel. Di nagara, Habibie narima pangajén pangluhurna ti Institute of Technology Bandung (ITB), Ganesh Bhakti Praja Mangala Kencana.
Léngkah Habibie loba admired, pinuh kontroversi, loba admirers, tapi teu saeutik jalma anu teu saluyu jeung manéhna. Unggal waktu, nu meunangna nu bergengsi Theodore Van Karman Award, balikna "habitat" of Germany, manéhna sok di warta. Habibie ngan sataun kuliah di ITB, 10 taun kuliah nepi ka doktor konstruksi pesawat di jerman jeung honors Summa Cum laude. Saterusna digawé di industri pesawat terkemuka MBB Gmbh Jerman, saméméh telepon Présidén Soehartountuk deui ka Indonesia.
B.J Habibie Return ka Indonesia
Di Indonésia, Habibie 20 taun dilayanan salaku Menteri Nagara Research jeung téhnologi / Kepala BPPT, mingpin 10 SOEs Strategis Industries, dipilih MPR jadi Wakil Présidén, jeung disumpah ku Kaadilan Chief jadi Présidén hasil Suharto jadi Présidén Republik Indonésia pikeun 3. Suharto dibikeun kapersidenan nu Nu Habibie dina Pasal 8 UUD 1945 nepi ka pamustunganana kapaksa Habibie ogé stepped turun salaku hasil tina referendum East Timor milih kamerdikaan. Ucapan tanggung jawab MPR ditolak. Manéhna balik deui ka nu keur an warga biasa, oge pindah ka settle deui ka Jérman.
"... Ceuk kuring ka Présidén, nu cinta fulus mah $ 500 juta sarta N250 bakal greatest tah kitu eleh ATR, Bombardier, Dornier, Embraer jsb jeung urang teu kudu gumantung kana nagara mana wae. Tapi kaputusan geus dicokot jeung karyawan IPTN amounted ka 16 rebu kungsi earn rejeki di darat jeung gila pesawat deui urang meuli nagara maranéhanana!
On May 22, 2010, Hasri Ainun Habibie, pamajikan Habibie sacara, maot di rumah sakit Ludwig Maximilians Universitat, Klinikum, Munich, Jérman. Manéhna maot dina Saptu di 17,30 waktu lokal atawa 22:30 pm. Katangtuan maot Hasri Ainun katangtuan Ali Mochtar Ngabalin, urut anggota DPRD anu diangkat wakil kulawarga BJ Habibie. Ieu janten ngenes pisan jero for jeung mantan Présidén Habibie jeung Jalma Indonésia anu ngarasa leungit. Pikeun Habibie, Ainun nyaéta sagalana. Ainun nyaéta nempo panon. Ainun Habibie téh sagalana, fillers cinta dina hirupna. Tapi unggal carita ngabogaan final, unggal impian ngabogaan limit a.
"..... Salila 48 taun kuring geus kungsi dipisahkeun ku Ainun ....... Ainun ibu pamajikan mah. Manéhna nuturkeun madhab mah balik jeung kaasih gede jeung rasa sabar. Dik, Anjeun geus sigana geus dipaké pikeun hirup eta jeung pamajikanana, anjeun anjeun dina tugas jeung pamajikanana di imah, tapi teu jeung kuring. Gini enya mah bakal cinta informasi ............ ........... kuring geus kakara kapanggih kaluar nu Ainun ibu geus kanker kakara tilu poé saméméh, kungsi no tanda kungsi mana wae keluhan kaluar ti indung ......... "Papar BJ Habibie.
Film Habibie jeung Ainun
Dina awal Désémber 2012, film dijudulan "Habibie jeung Ainun" diawalan, film ieu mangrupa carita bener ngeunaan roman ngangkat boh salaku rumaja jadi salaki jeung pamajikan jeung moment maot misahkeun maranehna. Film ieu dicokot tina karya bestseller Habibie sacara, film nu kiwari keur aya dina gawé dina dua direksi, nyaéta Faozan Rizal jeung Hanung Bramantyo, jeung aktor Reza Rahadian salaku Habibie jeung Bunga Citra Lestari salaku Ainun Habibie.
Ucapan BJ Habibie sacara salila nganjang ka Garuda Indonesia
Sis, nyaho, kuring lulus SMA taun 1954! "Manéhna dibuka paguneman jeung gaya unik pinuh ku gairah jeung nelepon sagala Hadirin jeung kecap" Lanceukna "mangka mulus tuluy manéhna," Présidén, Bapak diproklamasikeun Republik Indonésia, orator paling unggul, eta sabenerna ngabogaan visi tremendous brilliantly! Manéhna nya éta mouthpiece tina Jalma! Manéhna terang persis salaku insinyur, Indonesia jeung rébuan geografi pulo, merlukeun WS Rendra sora Technology Maritim Technology jeung Aerospace Technology Nasional. Waktu éta, aya no ITB jeung no UI. Diulas siswa SMA flocking olehPresiden Soekarno schooled mancanagara mangtaun pangaweruh téknologi Maritim jeung téknologi aerospace. Ieu mah grup kadua ratusan siswa SMA anu husus dikirim ka nagara béda. Atikan urang mancanagara teu atikan tangtu kacilakaan tapi taun sakola bari prakték berpungsi. Saprak mimiti kuring ngan kabetot dina 'cara ngawangun pesawat komersial' keur Indonesia. Jadi dina kanyataan Mr. Suharto, Présidén Indonésia nyaéta kadua ngan ka terus program waé, manéhna teu originator of pamanggih aplikasi tina 'téknologi' topics nasional di Indonesia. Mangka urang ngawangun pausahaan strategis, aya PT apal jeung salah sahijina nyaeta IPTN.
Ayeuna Dik, Anjeun bisa nempo sadaya, eta mah hiji widang N250 sembarangan contrived! Pesawat geus ngalayang tanpa ngalaman 'roll Walanda' (waragad istilah pikeun pesawat 'ngaruat') exaggerated, pesawat tenologi pisan canggih jeung disusun pikeun 30 taun ka hareup, eta nyandak 5 taun pikeun ngarengsekeun desain awal, ngan pesawat turboprop di dunya pamakéan téknologi 'Bral ku Kawat' komo nepi ka poé ieu. Jalma jeung nagara urang merlukeun eta! Pesawat geus flown 900 jam (I poho persis 900 atawa 1900 jam) jeung hiji lengkah jauh ti ngasupkeun program sertifikasi FAA. IPTN pabrik pesawat N250 ngawangun husus di Amérika jeung Éropa ka pasar nagara itu.Namun, jelema Indonesian sok laksana jadi sinis jeung mocking sorangan 'naon bisa nyieun jelema tina Indonesia pesawat?
Ujug-ujug, Présidén mutuskeun yén IPTN ditutup jeung saterusna teu industri strategis sejen.
Dik nyaho di dunya ieu ngan tilu nagara anu nutupan industri strategis, hiji jeung Nazi Jerman alatan trauma, jeung China (?) Jeung Indonesia. Ayeuna, sakabéh Indonesia kapaksa ahli téknologi diusir ti nagara sorangan jeung nu sumebar di loba nagara, utamana pabrik pesawat di Bazil, Kanada, Amérika jeung Éropa.
Nu hate teu gering ningali eta sadayana?
Ceuk kuring ka Présidén, nu cinta fulus mah $ 500 juta sarta N250 bakal greatest tah kitu eleh ATR, Bombardier, Dornier, Embraer jsb jeung urang teu kudu gumantung kana nagara mana wae. Tapi kaputusan geus dicokot jeung karyawan IPTN totaling 16 rebu kudu earn rejeki di darat jeung gila pesawat deui urang meuli nagara maranéhanana!
Pak Habibie Hhh, Mr. Habibie terus paguneman ....
... Hal anu sarua lumangsung dina awak heureut prototipe kembar mesin pesawat jet, nu nunjuk salaku Kapala Project Ilham N2130. Manéhna mah alatan anak Habibie, tapi Ilham memang sakola husus ngeunaan manufaktur pesawat, lamun kuring sabenerna ngan ahli dina widang pesawat metallurgy. Lamun N2130 dibikeun, urang sadaya teu kudu gumantung kana Boeing jeung Airbus ngawangun sasak hawa di Indonesia.
Dik, di industri kenop nu mana waé ieu ngan hiji QCD,
- Q sacara Quality, adina, anjeun kudu make sagalana kualitasna alus sarta konsisten- C ituCost, Dik, pencét harga panghandapna mungkin guna bersaing jeung kawas pabrik D ituDelivery, familiarize sadaya produksi jeung kualitasna alus hasil jeung paling ongkos-efisien jeung dikirimkeun ka katuhu waktu! Éta pisan!
Pak Habibie terus kieu QCD kieu:
I ..Kalau upamakan, nilai Q nyaéta 1, C 1 jeung mangka nilai D ogé patut 1 kitu, lamun ditambahkeun ka terus ka 3. Tapi kumaha QCD teu jadi Dik, hiji organisasi anu hade dina sinergi kituna ngaran QCD-Na geus bisa 300 atawa 3000 atawa komo 30.000 geus gumantung kumaha sadaya ngalakukeun hal eta, operasi kudu maké jantung Dik "
Ujug-ujug, Mr. Habibie salaku pantulan for jurus ka inget nanaon ...
... Lanceukna, mah dimimitian sagalana ti handap, nepi ka kuring diangkat minangka Wakil Ngatur Diréktur pausahaan ngarah di Jerman sarta ahirna jadi Présidén, geus sagala teu acara ngadadak. Salila 48 taun kuring geus kungsi dipisahkeun ku Ainun, Ainun ibu pamajikan mah. Manéhna dituturkeun madhab mah balik jeung kaasih gede jeung rasa sabar. Lanceukna, anjeun meureun geus dipaké pikeun hirup misah jeung pamajikanana, anjeun anjeun dina tugas jeung pamajikanana di imah, tapi teu jeung kuring. Gini enya, kuring bakal cinta inpo nu anyar ieu ...... Kuring teu apal yen ibu kanker Ainun kakara tilu poé saméméh, kungsi no tanda kungsi mana wae keluhan kaluar ti indungna.
Pak Habibie Purbasari jeung nyawang sakali manéhna tatu pangalaman ati pisan emosi jeung jero, sakabeh kamar tenang jeung milu pak Habibie leyur nyeri emotional, utamana kuring tanpa ngarasa lawon mimiti well up.
Jeung sora trembling satengah sob pak Habibie terus ...
... Lanceukna, nyaho, dua minggu sanggeus indung kenca, hiji poe, kuring maké piyama tataranjang suku jeung pacing di ruang tamu sorangan, nelepon ngaran indungna ... Ainun .... Ainun ... Ainun ........ ..... Kuring manggihan indungna di unggal juru imah.
Nu dokter anu nempo kuring saatos pupus indungna percaya perkembangan 'Habibie bisa maot dina 3 bulan lamun terus siga kieu ...' maranehna nyebutkeun 'Urang (dokter) keur ngusulkeun bantuan Habibie.
Dokter ti Jerman jeung Indonesia dikumpulkeun katukang kuring méré tilu pilihan;
Kahiji, kuring kudu dirawat, dibéré obat husus nepi ka kuring bisa neruskeun hirup mandiri. Eta hartina Kami mad sarta kudu dirawat di Rumah Sakit Mental!
Pilihan kadua, dokter bakal datang kuring di imah, kuring geus konsultasi terus eta mah kudu mawa ubar husus. Ngan sarua, hartina nu ieu edan jeung kudu diawaskeun terus ...
Pilihan katilu, kuring ka maranéhna nulis nanaon ngeunaan Ainun, anggap I dikaitkeun jeung Ainun salaku ibu masih hirup.
I milih pilihan katilu ...
(ti program tayangan dina stasiun télévisi Januari 27, 2012, P.Habibie recalled, aya opat pilihan, lain 3, di mana loba pilihan teu acan disebutkeun di luhur téh, P.Habibie dipenta pikeun obrolan ngeunaan nanaon ngeunaan dokter bu Ainun, ampir sarua jeung pilihan 2)
Ujug-ujug, Mr. Habibie kawas remembering hal (urang biasana ngadangukeun manéhna ogé kudu ngarti diomongkeun gaya pak Habibie kawas jumping di ditu di dieu sarta kadangkala neukteuk off sabab ceuk pikir prosés Sigana leuwih gancang ti laju diomongkeun di conveying hal) .. he terus ceramah-Na ;
Dik, poe ieu persis 600 poé kenca Ainun kuring ....... jeung poé ieu persis 597 poé ka nyokot jeung balikna Garuda Indonesia Ainun ibu ti Jerman ka tanah air Indonésia.
Kuring teu hayang ka nganyatakeun syukur urang ngaliwatan surélék ..... I ngadagoan poé alus, minggu jeung bulan manggihan moment katuhu pikeun nganyatakeun eusi jantung mah. Kiwari, dipirig ku putra mah Ilham jeung kaponakan awewe mah, Adri saterusna mah, Habibie atas nama sakabéh kulawarga Habibie thanked profusely, Anjeun guys, Garuda Indonesia geus dikirim hiji Boeing B747-400 nyokot urang nepi di Jerman jeung repatriate ibu Ainun ka taneuh cai komo dikubur di Heroes Kuburan. Ieu téh mang ngahargaan gede pikeun kulawarga urang. Sakali deui, kuring hatur nuhun pikeun bantuan Garuda Indonesia.
Sakabéh panongton ieu ngabéwarakeun na mah ieu teu bisa ngabendung lawon deui .......
Sanggeus pause sababaraha waktu, Mr. Habibie terus paguneman;
... Dik, jadi loba hate jang berekspresi Ainun, jeung sababaraha baraya ngusulkeun yén sadaya tulisan mah kacatet eta, jeung I sapuk ...
Buku nyaritakeun ngeunaan lawon sabenerna cinta antara dua urang. Aya teu unsur etnis, agama, atawa ras. Buku ieu pisan universal, jeung kargo budaya nasional Indonesia. Ayeuna buku di paménta jalma loba geus ditarjamahkeun kana sababaraha basa, kaasup basa Inggris, Arab, Jepang ..... (I poho persis, tapi pak Habibie nyebut 4 atawa 5 basa deungeun) Hanjakalna buku ngan dijual di toko buku a (pak Habibie nyebut ngaran ledgers nyimpen), geus dicitak 75.000 eksemplar jeung dijual kaluar. Loba jalma anu hayang maca buku ieu tapi teu nyaho ti mana purchasing. Sababaraha urang di wewengkon luar kota utama di Indonesia ogé Teluh mana bisa meuli buku di kota maranéhanana.
Dik, lamun nyaho, sagala duit ti dijual buku ieu mah teu salah rupiahpun ka enrich atawa kulawarga Habibie Habibie. Sadaya duit ti dijual buku ieu kaasup akun Yayasan ngadegkeun ku Habibie jeung Ainun indung ka sympathize ditumpurkeun, salah sahiji nu jalma buta. Karunya maranehna sabenerna tiasa dianggo comfortably lamun bisa nempo.
I méré diskon 30% pikeun pembeli of jumlah badag buku mah komo nambahkeun diskon sejen 10% maranehna lantaran nyaho maranehna meuli loba buku yakin jadi resold ka nu lian.
Deui, ieu buku téh carita asih anak manusa universal ti jaman teu boga nanaon jadi Présidén Republik Indonésia jeung Lady Kahiji. Hal ieu kacida mereun. "
Kalolobaan karyana dina ngitung jeung ngarancang sababaraha proyék manufaktur pesawat:
VTOL (nangtung Candak Pareum jeung badarat) DO-31 Transport Pesawat.
Militer Transport Pesawat C-130 Transall.
Hansa Jet 320 (Pesawat Eksekutif).
Airbus A-300 (pikeun 300 panumpang)
CN - 235
N-250
Jeung henteu langsung milu dina ngitung jeung ngarancang:
· BO-105 helikopter.
· Multi Peran merangan Pesawat (MRCA).
· Sababaraha misil proyék jeung satelit.
Paling Honors / Honor B.J Habibie:
1976 - 1998 Diréktur PT. Nusantara Pesawat Industri / IPTN.
1978 - 1998 Menteri Nagara Research and Technology Republik Indonesia.
Pupuhu Agénsi pikeun Penilaian jeung Aplikasi of Technology / BPPT
1978 - 1998 Diréktur PT. PAL Indonesia (Persero).
1978 - 1998 Pupuhu Development Industrial Otoritas Island Batam / Opdip Batam.
1980 - 1998 Pupuhu Development Pertahanan jeung Industri Kaamanan (Kaputusan No. 40, 1980)
1983 - Diréktur 1998, PT Pindad (Persero).
1988 - 1998 Wawakil-Pupuhu Déwan Pembina of Strategis Industries.
1989 - 1998 Pupuhu Badan Strategis Industries Management / BPIS.
1990 - 1998 Pupuhu Association of kaum intelektual Moslem Indonesian / lCMI.
1993 Koordinator Presidium Daily, Déwan Pembina of Golkar.
March 10 - 20 Méi 1998 Wawakil Présidén Republik Indonesia
Mei 21, 1998 - Oktober 1999 Présidén Republik Indonesia.
Éta carita saeutik ngeunaan biografi BJ Habibie, loba hal metot jeung mereun anu bisa diajar ti carita perjuangan-Na jeung pamajikanana, Ny Ainun Habibie. Muga artikel ieu bisa dipake jeung mantuan pikeun urang sadayana :)




Tidak ada komentar:
Posting Komentar